Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2010

Προσφυγή της Κομισιόν για τα φορτηγά

Παρά την ψήφιση του νόμου από το ελληνικό Κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα, δρομολογήθηκε από χθες στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η άσκηση προσφυγής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά της Ελλάδας για επιβολή περιορισμών στην έκδοση αδειών κυκλοφορίας οχημάτων δημόσιας χρήσης και ιδιωτικών βυτιοφόρων.

Η Επιτροπή ζητεί την καταδίκη της Ελλάδας για παραβίαση του άρθρου 49 της κοινοτικής Συνθήκης περί ελευθερίας εγκατάστασης. Συγκεκριμένα: * Η Επιτροπή εκτιμά ότι η εξάρτηση της χορήγησης νέων αδειών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) από τις μη αντικειμενικά προσδιοριζόμενες «μεταφορικές ανάγκες της χώρας» περιορίζει την ελευθερία εγκατάστασης των οδικών εμπορευματικών μεταφορέων στην Ελλάδα.
* Η υποχρέωση επιβολής καθορισμένων κομίστρων με ανώτατα και κατώτατα όρια αποθαρρύνει αφενός τις αλλοδαπές επιχειρήσεις από την πρόσβαση στην αγορά οδικών εμπορευματικών μεταφορών ή/και στην ελληνική αγορά εμπορίας πετρελαιοειδών και, αφετέρου, εμποδίζει τις ήδη εγκατεστημένες στην ελληνική επικράτεια επιχειρήσεις να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους.
**Ο νόμος 3054/2002 δίνει τη δυνατότητα στην ελληνική κυβέρνηση να ελέγχει τον αριθμό των κυκλοφορούντων βυτιοφόρων ιδιωτικής χρήση και κατά συνέπεια αποσκοπεί όχι μόνο στη διατήρηση του κλειστού χαρακτήρα του επαγγέλματος των μεταφορέων πετρελαιοειδών αλλά και στη διατήρηση της δυναμικής κάθε εταιρείας που δραστηριοποιείται στην εν λόγω αγορά. Κατά την Επιτροπή, ο διοικητικός καθορισμός του αριθμού των βυτιοφόρων των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών δεν είναι αναγκαίος για την προσαρμογή των εν λόγω επιχειρήσεων στις συνθήκες της αγοράς ούτε δικαιολογείται από λόγους δημόσιας (οδικής) ασφάλειας και δημόσιας υγείας.
* Ο καθορισμός από την Ελληνική Πολιτεία μόνο κατώτατων ορίων κομίστρου για τη μεταφορά υγρών καυσίμων με ΦΔΧ αυτοκίνητα δεν συμβιβάζεται με τους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού και επομένως πρέπει άμεσα να καταργηθεί.