Τρία ναυτικά ατυχήματα, με απολογισμό 1 τραυματία ναυτεργάτη και ρύπανση στη θάλασσα της Τήνου, καταγράφηκαν το περασμένο Σάββατο, μέσα σε λιγότερο από 12 ώρες!
Τα καθημερινά προβλήματα στα πλοία, επιβατηγά – οχηματαγωγά, αλλά και άλλων κατηγοριών που εκτελούν ακτοπλοΐα, προειδοποιούν ότι 10 χρόνια μετά το τραγικό ναυάγιο του σαπιοκάραβου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» – την Κυριακή ήταν η μαύρη επέτειος – με 81 νεκρούς, εφοπλιστές και οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, που «ράβουν» την πολιτική τους στα μέτρα της εφοπλιστικής κερδοφορίας, έχουν υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.Λίγο μετά τις 10 το πρωί του περασμένου Σαββάτου το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «ΣΟΥΠΕΡ ΦΕΡΙ ΙΙ» της εταιρείας «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ» του Βγενόπουλου, κατά το «έμπα» του στο λιμάνι της Τήνου, προερχόμενο από Μύκονο, με 124 επιβάτες, προσέκρουσε πάνω στην προβλήτα του λιμανιού. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί ένα ρήγμα στην αριστερή του πλευρά μήκους κοντά 10 μέτρων, που το άνοιγμά του έφτανε σε ορισμένα τμήματά του και το ενάμισι μέτρο! Αμέσως άρχισε η εισροή υδάτων και όπως ειπώθηκε από μαρτυρίες, στο «τσακ», πρόλαβαν και αποβιβάστηκαν επιβάτες, πλήρωμα και οχήματα. Το καράβι, το οποίο είναι ένα από τα πιο «γέρικα» της ακτοπλοΐας, με έτος κατασκευής το 1974, μεταφέρθηκε σε άλλο σημείο του λιμανιού, όπου και γίνονταν προσπάθειες απάντλησης των υδάτων, σημειώθηκε μικρής έκτασης ρύπανση στη θαλάσσια περιοχή, ενώ από χτες το πρωί ξεκίνησαν οι εργασίες για την κόλληση του ρήγματος, προκειμένου να μεταφερθεί σε επισκευαστική βάση. Το πλοίο παρουσιάζει συνεχώς βλάβες που αποδεικνύουν ότι είναι υποσυντήρητο. Χαρακτηριστικότερη ήταν αυτή στις 22 Ιούλη, που είχε μείνει ακυβέρνητο με 900 επιβάτες, ύστερα από βλάβη στο πηδάλιο.
Στις 5.25 το απόγευμα της ίδιας μέρας το 21χρονο δεξαμενόπλοιο «ΕΚΟ IV», καθώς έβγαινε από τις εγκαταστάσεις φορτοεκφόρτωσης πετρελαιοειδών στη Θεσσαλονίκη, προσέκρουσε στην προβλήτα των εγκαταστάσεων. Το αποτέλεσμα ήταν να τραυματιστεί ευτυχώς ελαφρά ο 55χρονος Α’ μηχανικός του πλοίου, ενώ προκλήθηκαν υλικές ζημιές και στο καράβι και στις εγκαταστάσεις. Ο μηχανικός νοσηλεύεται σε ιδιωτική κλινική.
Ακριβώς πέντε ώρες αργότερα το υπερήλικο επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο «BRIDGE» εξέπεμψε «σήμα κινδύνου» επειδή λίγο μετά τον απόπλου του από την Κέρκυρα για Ηγουμενίτσα είχε μείνει ακυβέρνητο! Και οι δύο κύριες μηχανές του παρουσίασαν ταυτόχρονα βλάβη, αφήνοντας το καράβι «αμανάτι» μεσοπέλαγα και με ανέμους 8 μποφόρ! Το πλοίο είχε ξεκινήσει από Ιταλία, είχε 120 επιβάτες και 57 ναυτεργάτες πλήρωμα. Κοντά στο πλοίο έσπευσαν ρυμουλκά, ενώ το πλήρωμα κατάφερε να επισκευάσει την αριστερή κύρια μηχανή. Ετσι το καράβι επέστρεψε στην Κέρκυρα όπου και παραμένει. Το ίδιο πλοίο είχε παρουσιάσει βλάβη στις μηχανές του και συγκεκριμένα στην αριστερή κύρια μηχανή στις 3 Σεπτέμβρη.
Πηγή Ριζοσπάστης