Όπως αναφέρεται, με την "κάρτα του φοιτητή" η κυβέρνηση ανοίγει το δρόμο για επιβολή διδάκτρων, ενώ παράλληλα "παραδίδει τη διοίκηση και τη λειτουργία των ΑΕΙ στις επιχειρήσεις". Επίσης, επισημαίνει ότι ο νέος τρόπος εισαγωγής υψώνει μεγαλύτερους ταξικούς φραγμούς, ενώ με τα "εξατομικευμένα προγράμματα σπουδών" διαλύεται η επιστημονική γνώση και το επιστημονικό αντικείμενο.
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας σημαίνει συναγερμό και καλεί τους εργαζόμενους, τους μικρομεσαίους αγρότες, τους αυτοαπασχολούμενους, τους μικρούς επαγγελματίες, που τα παιδιά τους βρίσκονται στα Πανεπιστήμια, στα ΤΕΙ και στα σχολεία, όλο το λαό, σε οργανωμένο μαζικό πολιτικοποιημένο αγώνα.
Οι στόχοι της κυβέρνησης, που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός από τους Δελφούς, οδηγούν στην κατάργηση και επίσημα του δημόσιου χαρακτήρα της Παιδείας, στην παραπέρα οικονομική επιβάρυνση της λαϊκής οικογένειας, προκειμένου να σπουδάσει τα παιδιά της. Είναι συνέχεια των αντιδραστικών αλλαγών στο σχολείο, με βάση τις κατευθύνσεις που χρόνια πριν επεξεργάζονταν τα επιτελεία της ΕΕ. Πατάνε πάνω στους προηγούμενους νόμους της κυβέρνησης της ΝΔ, που καθιέρωσε τα τετραετή επιχειρησιακά προγράμματα, τις πιστωτικές μονάδες, την αξιολόγηση με ανταποδοτικότητα, τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, την κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων.Καμία συναίνεση! Αυτή η επίθεση στοχεύει στα παιδιά της φτωχής λαϊκής οικογένειας, που σήμερα αναγκάζονται να παρατείνουν τις σπουδές τους και αύριο, με το ολοκληρωτικό πέρασμα των ΑΕΙ στις επιχειρήσεις, θα αναγκάζονται να τις εγκαταλείπουν πρόωρα ή να αγοράζουν πακέτα φτηνών γνώσεων.
Οι προωθούμενες κυβερνητικές αλλαγές στα Πανεπιστήμια και στην εκπαίδευση είναι δεμένες άρρηκτα με τα βάρβαρα μέτρα στο Εργασιακό, στο Ασφαλιστικό, στην Υγεία, με τη ληστεία του λαϊκού εισοδήματος. Υπηρετούν την ιδεολογική χειραγώγηση της νέας γενιάς και του λαού. Δεν πρέπει να πείσει κανέναν η προπαγάνδα κυβέρνησης - αστικού Τύπου ότι πρόκειται για μέτρα που «διορθώνουν» την κατάσταση!- Με την κάρτα του φοιτητή ή το κουπόνι η κυβέρνηση εισάγει τα δίδακτρα, καθώς και τη χρηματοδότηση των ιδιωτικών παραμάγαζων - κολεγίων που πρόσφατα αναγνώρισε. Ανοίγει ο δρόμος για την αντικατάσταση της φοιτητικής μέριμνας και τη θεσμοθέτηση των φοιτητικών δανείων, για να αλυσοδένουν τους νέους και τις οικογένειές τους στις τράπεζες. Η συκοφάντηση για τους «αιώνιους φοιτητές» γίνεται για να δικαιολογηθεί η γενίκευση των διδάκτρων και να παρακαμφθούν τα όποια συνταγματικά εμπόδια. Ο φοιτητής θα παραδίδει το ποσό της κάρτας του στο Πανεπιστήμιο και η κρατική χρηματοδότηση θα κατευθύνεται σε ιδιώτες εργολάβους.
- Με το νέο τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ - ΤΕΙ υψώνει ακόμη μεγαλύτερους ταξικούς φραγμούς. Εκμεταλλεύεται το ενδιαφέρον και την αγωνία χιλιάδων οικογενειών, που θέλουν να σπουδάσουν τα παιδιά τους και τους υποβάλλει σε ακόμα βαρύτερες θυσίες. Το πρώτο έτος των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ μετατρέπεται σε έναν ακόμα χρόνο φροντιστηρίων. Με την είσοδο στη Σχολή ή σε Πανεπιστημιακό Ιδρυμα, ο φοιτητής θα δίνει εκ νέου εξετάσεις για να εκπληρώσει τις προϋποθέσεις που θα έχουν καθορίσει οι επιχειρήσεις. Τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων βρίσκονται διαρκώς σε ένα χωνί όπου θα ξεδιαλέγονται και η μεγάλη τους πλειοψηφία θα ωθείται δήθεν με δική της υπαιτιότητα και επιλογή στα κάθε είδους κέντρα κατάρτισης.
- Παραδίδει τη διοίκηση και λειτουργία των Ανώτατων Ιδρυμάτων στις επιχειρήσεις. Η εμπορευματοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης και η είσοδος των επιχειρηματικών συμφερόντων είναι ήδη πραγματικότητα. Ο νέος Νόμος - Πλαίσιο θα βαθύνει το χαρακτήρα του Πανεπιστημίου ως ΑΕ, καθώς παραδίδει στις επιχειρήσεις τη διοίκηση, τη δομή των σπουδών και τη λειτουργία των ιδρυμάτων. Με την καθιέρωση «χορηγιών» για έδρες και έρευνα, στην πράξη επιτρέπουν στους μεγαλοεπιχειρηματίες να καρπώνονται και να εμπορεύονται τα αποτελέσματα της έρευνας, να χειραγωγούν φοιτητές, ερευνητές, επιστήμονες. Ετσι οι μεγαλοεπιχειρηματίες θα καθορίζουν τι θα διδάσκεται, πώς και από ποιον, θα καθορίζουν τα οικονομικά των ιδρυμάτων, τους όρους εργασίας του προσωπικού.
- Με τα εξατομικευμένα προγράμματα σπουδών διαλύεται η επιστημονική γνώση και το επιστημονικό αντικείμενο. Γι' αυτό κανείς δεν πρέπει να ξεγελαστεί απ' όσα λέει η κυβέρνηση ότι ο φοιτητής θα διαλέγει το πρόγραμμα και το πιστοποιητικό που του ταιριάζει. Στην ουσία πρόκειται για αναγκαστική επιλογή, που πάνω της θα έχει το στίγμα της ταξικής επιλογής και τη σφραγίδα των επιχειρήσεων. Πρόκειται για μια «σούπα» πληροφοριών και σκόρπιων γνώσεων όπου ο φοιτητής θα μαζεύει πιστωτικές μονάδες, στα πλαίσια της Διά Βίου Μάθησης - εκμετάλλευσης. Αυτό το ασπόνδυλο πρόγραμμα σπουδών απευθύνεται σε φοιτητή - πελάτη ανάλογα με την οικονομική του δυνατότητα. Ταυτόχρονα, συνιστά βαθιά αντιδραστική εξέλιξη για την ίδια την επιστήμη και την κοινωνική πορεία.
- Ο «Καλλικράτης» των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ δεν έχει καμία σχέση με άνοιγμα των Πανεπιστημίων στην κοινωνία. Αυτό που έντεχνα ονομάζουν «σύνδεση με τις τοπικές κοινωνίες», εκφράζει το ενδιαφέρον των επιχειρηματικών ομίλων να αναπτύξουν τη δράση τους στην περιφέρεια, αξιοποιώντας τα ΑΕΙ - ΤΕΙ. Τα κόμματα που έφτιαξαν σε κάθε χωριό και πόλη Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, χωρίς κανένα επιστημονικό αντικείμενο, που «ανωτατοποίησαν» τα ΤΕΙ, τώρα θέλουν καταργήσεις, συγχωνεύσεις και συμπτύξεις Τμημάτων, για να φτιάξουν ιδρύματα διά βίου ψευτοκατάρτισης, που θα βγάζουν ακόμα πιο φτηνούς απόφοιτους - χειριστές δεξιοτήτων. Αυτή η πολιτική θα φέρει σε έκταση και ένταση την κατηγοριοποίηση σπουδών, πτυχίων και Τμημάτων, τα οποία θα διαμορφώνουν κριτήρια πρόσβασης για τους φοιτητές - πελάτες, ανάλογα με το βαλάντιο. Το πτυχίο των περισσότερων Τμημάτων, ιδιαίτερα των ΤΕΙ, γίνεται και με τη βούλα «κουρελόχαρτο» και αντικαθίσταται με υποβαθμισμένες και ακριβοπληρωμένες καταρτίσεις και πιστοποιητικά. Τα Πανεπιστήμια θα λειτουργούν με κριτήριο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους. Στο πλαίσιο της αποκαλούμενης «διεθνοποίησης», θα προσελκύουν πελάτες, θα εξάγουν εκπαιδευτικά προϊόντα, θα ιδρύουν παραρτήματα στο εξωτερικό, θα διοργανώνουν διαφημιστικές καμπάνιες για ξένους επενδυτές.
- Η αξιολόγηση των ΑΕΙ - ΤΕΙ θα γίνεται από τις μονοπωλιακές επιχειρήσεις και δε θα είναι αξιολόγηση του επιστημονικού έργου και της έρευνας με βάση τις ανάγκες του λαού και της χώρας μας. Η κρατική χρηματοδότηση, πενιχρή και σήμερα, θα γίνει εργαλείο χειραγώγησης των ιδρυμάτων και του επιστημονικού δυναμικού. Η διαφημιζόμενη «κοινωνική λογοδοσία» είναι στην ουσία τα διαπιστευτήρια που θα πρέπει να δίνουν τα ΑΕΙ στις επιχειρήσεις, για να εξασφαλίσουν ιδιωτικούς πόρους μέσω ερευνητικών προγραμμάτων, μέσω επενδύσεων σε τομείς που εξασφαλίζουν την κερδοφορία και ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου.
Ο νέος «νόμος - πλαίσιο», που φέρνει η κυβέρνηση, αποτελεί εφαρμογή του προγράμματος του ΠΑΣΟΚ, το έδαφος έχει προετοιμαστεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ - ΝΔ, είναι εφαρμογή της στρατηγικής της ΕΕ. Γι' αυτό η ΝΔ και ο ΛΑ.Ο.Σ. έσπευσαν να συμφωνήσουν με το πνεύμα και το γράμμα των αντιδραστικών αλλαγών.
Σοβαρές ευθύνες έχουν οι δυνάμεις του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, που με τις θέσεις τους σπέρνουν αυταπάτες, που στήριξαν τη λογική της αυτοτέλειας, της αξιολόγησης, της λεγόμενης «ελεύθερης πρόσβασης». Θολώνουν τα νερά και αποπροσανατολίζουν από την ουσία των αντιλαϊκών αλλαγών στην Παιδεία.Σύμμαχοι στους αντιδραστικούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης είναι και οι Πρυτανικές Αρχές και οι Ανώτατες Ομοσπονδίες των καθηγητών σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, που πρόθυμα κάθισαν στο τραπέζι του διαλόγου, που έχουν μετατρέψει τα συνδικαλιστικά όργανα των διδασκόντων σε αρωγό της κυβέρνησης και του κεφαλαίου.
Η κυβέρνηση επιδιώκει να μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς σε ομάδα κρούσης για το πέρασμα των αντιδραστικών αλλαγών. Χρέος των δασκάλων και των καθηγητών είναι να σταθούν στο πλευρό του λαού και των παιδιών του και όχι να υπηρετήσουν τα μονοπώλια. Οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι έχουν χρέος να μην υποτάξουν την έρευνα και τη διδασκαλία τους στα συμφέροντα του κεφαλαίου, αλλά να υπηρετήσουν τις πραγματικές λαϊκές ανάγκες, να ορθώσουν το ανάστημά τους. Εχουν χρέος να συμβάλουν με κάθε τρόπο ώστε να μη νομιμοποιηθεί, αλλά να καταδικαστεί στη λαϊκή συνείδηση αυτή η βαθιά ταξική πολιτική.
Είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρξει οργανωμένη λαϊκή αντίδραση. Καμιά συναίνεση, κανένας διάλογος για το πέρασμα αυτών των μέτρων. Στο θέατρο διαλόγου που στήνει η κυβέρνηση να απαντήσουμε με οργάνωση της συζήτησης και της πάλης μέσα στις Σχολές και στους χώρους δουλειάς για την κλιμάκωση ενός αγώνα με στόχο την αναχαίτιση των αντιδραστικών αλλαγών.
Σήμερα υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις, ώστε η γνώση που παράγει η ανθρωπότητα να γίνει κτήμα του λαού, της νεολαίας. Εμπόδιο είναι η εξουσία των μονοπωλίων και η ατομική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής.Η διέξοδος για την Παιδεία μπορεί να αναζητηθεί στον άλλο δρόμο ανάπτυξης, με κριτήριο την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών. Σε αυτή τη βάση και μόνο μπορεί να σχεδιάζεται κεντρικά και οργανωμένα η Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, με σκοπό την παραγωγή επιστημονικού δυναμικού που θα υπηρετεί τις ανάγκες της κοινωνίας και όχι των μονοπωλίων.
Το ΚΚΕ καλεί τους φοιτητές, τους σπουδαστές, τους μαθητές να παλέψουν από κοινού με το ταξικό εργατικό και λαϊκό κίνημα για:
-- Να μην πληρώσουν ούτε ευρώ για σίτιση - στέγαση - μετακίνηση - συγγράμματα η λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της.-- Μηνιαίο επίδομα ενοικίου - σίτισης 600 ευρώ σε όλους τους φοιτητές - σπουδαστές που οι γονείς τους δεν τα βγάζουν πέρα, για τα παιδιά ανέργων και απολυμένων.
-- Καμιά μορφή ιδιωτικοποίησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης, έξω οι επιχειρήσεις από τα ΑΕΙ, την έρευνα.
-- Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν, που θα παρέχει αναβαθμισμένο πτυχίο, ως μοναδική προϋπόθεση για την πρόσβαση στο επάγγελμα. Οχι στην πιστοποίηση και στη «Διά Βίου Μάθηση», που παγιώνουν την εργασιακή περιπλάνηση και θέτουν περαιτέρω ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση.
Ο νέος νόμος - πλαίσιο που προωθεί η κυβέρνηση και που οδηγεί στην ολοκληρωτική ταξικοποίηση των ιδρυμάτων και στον αποκλεισμό των παιδιών των εργατικών λαϊκών οικογενειών πρέπει να γίνει ένα βασικό κριτήριο και για την ψήφο του λαού στις εκλογές του Νοέμβρη. Οι εργαζόμενοι, η νεολαία, τα λαϊκά στρώματα πρέπει να τον απορρίψουν ψηφίζοντας «Λαϊκή Συσπείρωση».
ΑΘΗΝΑ 3/10/2010
ΤΟ ΠΓ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ