Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2010

Ανακοίνωση της Αυτόνομης Παρέμβασης για τον ΟΣΕ

    Θα ήταν κοινότυπο εάν λέγαμε ότι η σημερινή κυβέρνηση προσπαθεί να φορτώσει στο δημόσιο χαρακτήρα του ΟΣΕ και στους εργαζόμενους τη δική της αποτυχία, όπου επί σειρά ετών όλες οι κυβερνήσεις και το σημερινό πολιτικό προσωπικό υπονόμευσαν και διάβρωσαν με τις πολιτικές τους τον ελληνικό σιδηρόδρομο, σ’ αντίθεση με τις πολιτικές που εφαρμόστηκαν στην υπόλοιπη Ευρώπη, που έδωσαν έμφαση στην ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων.
Με το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου η ουσία ως προς το περιεχόμενο του συμπυκνώνεται στην εξής αλήθεια: ότι το ταμείο και το πορτοφόλι του σημερινού ΟΣΕ και ειδικότερα μετά την ολοκλήρωση των επενδύσεών του χαρίζεται στους ιδιώτες οι οποίοι ήδη βρίσκονται σε θέση αναμονής.
Τι δεν μπορεί όμως να κρύψει το σχέδιο νόμου.
    · Ότι όποια έσοδα υπάρχουν για τον ΟΣΕ και όποια δραστηριότητα έχει κέρδη ΠΩΛΕΙΤΑΙ-όπως προαστιακός σιδηρόδρομος, ακίνητα, Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, δρομολόγιο Αθηνών - Θεσσαλονίκης. Αντίθετα η υποδομή που έχει υψηλό κόστος λειτουργικών εξόδων και απαιτεί μεγάλες επενδύσεις για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου παραμένει στο Δημόσιο και αυτό το ονομάζουν υποκριτικά οικονομική εξυγίανση.

    · Κλείνουν τα περιφερειακά Δίκτυα που αντιστοιχούν στα 2/3 του Δικτύου, καταργούν τα περισσότερα δρομολόγια και διατηρούν μόνο όσα είναι κερδοφόρα ή καλύπτονται από την επιδότηση που θα περιοριστεί στο χαμηλό ύψος των 50 εκατ. Ευρώ και αυτό το ονομάζουν υποκριτικά ανάπτυξη του σιδηροδρόμου.

    · Αυξάνουν τις τιμές των εισιτηρίων κατά 30%, καταργούν τις μειώσεις της τιμής για στρατιώτες - φοιτητές, ευπαθείς ομάδες και αυτό υποκριτικά το ονομάζουν διατήρηση του κοινωνικού χαρακτήρα του ΟΣΕ.

    · Καταργούν άμεσα 2.300 θέσεις εργασίας, αντί της δημιουργίας νέων θέσεων που θα μπορούσαν να εξασφαλιστούν σε ένα σύγχρονο και ανεπτυγμένο ΟΣΕ και αυτό το ονομάζουν υποκριτικά διατήρηση των θέσεων εργασίας.

    · Ισοπεδώνουν τα εργασιακά - ασφαλιστικά. Δικαιώματα καταργούν Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και αυτό το ονομάζουν υποκριτικά μέτρα υπεράσπισης του Δημοσίου Συμφέροντος και αντιμετώπισης των Δημοσίων οικονομικών.

    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

    ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΛΕΚΤΙΚΕΣ ΑΚΡΟΒΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ: ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΑ 9 ΔΙΣ ΕΥΡΩ και δεν ολοκληρώθηκαν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα από το 2004 τα βασικά έργα εκσυγχρονισμού - χάνοντας έτσι ο ΟΣΕ 300-350 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο;

    ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

    1. ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΔΙΑΛΥΣΗΣ ΤΟΥ ΟΣΕ.

    2. ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΙΚΤΥΟ για να μη απαξιωθούν οι επενδύσεις των 9 δις.

    3. Να καταργηθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΕΚΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΘΕΙ ΣΤΟΝ ΟΣΕ με την παράλληλη κατάργηση Των θυγατρικών του ομίλου ΟΣΕ.

    4. Με τα χρήματα που δαπανώνται για την πληρωμή ρεπό και υπερωριών να προσληφθούν νέοι εργαζόμενοι.

    Τέλος καλούμε τα συνδικάτα να υπερασπιστούν τον δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα των ελληνικών σιδηροδρόμων καλούμε την ηγεσία του συνδικαλιστικού κινήματος να αφήσει τις ασκήσεις αφωνίας και των αποστάσεων και να ηγηθεί του αγώνα για την υπεράσπιση ενός σύγχρονου και ανεπτυγμένου δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα σιδηροδρόμου.